Op de helft van de stage - Reisverslag uit Bogota, Colombia van sien boschma - WaarBenJij.nu Op de helft van de stage - Reisverslag uit Bogota, Colombia van sien boschma - WaarBenJij.nu

Op de helft van de stage

Blijf op de hoogte en volg sien

10 September 2013 | Colombia, Bogota

Ik ben naar de Montserat geweest en was heel leuk. Het enige was dat het regende waardoor het uitzicht niet helemaal top was. Ik heb wel ontdekt waar de toeristen naartoe gaan. Heb ook een regenboog gezien. Zondag ben ik gaan tennissen, wat ik bijna elke weekend nu doe. Daarna hadden we weer een familie lunch en toen zijn Arturo, Claudia en ik gaan wandelen met de hond van Claudia. In de avond had ik een heel lang skype gesprek met Shannon, mijn huisgenoot van een half jaar uit Canada. Het was super leuk om haar te spreken en het gaat raar zijn dat ze niet meer huisgenoot is als ik terug kom.

Door de weeks reis ik veel met transmilenium, autobus bedrijf. Samen met andere bussen is dat de enige openbaar vervoer. In Bogota wonen meer dan 8 miljoen mensen wat meer is dan heel Nederland.
Stel je voor dat kwart daarvan allemaal transmilenium gebruiken tijdens de spitsuren, vroeg in de morgen en rond 5 uur. De bussen zijn dan propvol dat mensen letterlijk tegen elkaar gedrukt staan. En als je dan uitmoet is het bijna onmogelijk, want de mensen helpen je niet dus moet je letterlijk jezelf eruit duwen. Allemaal geen pretje maar de keuze die je hebt zijn heel niet veel. En de reden dat er nooit een metro of tram is gebouwd in Bogota omdat de bazen van transmilenium het niet willen en het tegenhouden, een monopoli beleid.

Ik heb ook getennist met iemand anders. Het was laat in de avond maar was super gezellig. Daarna heb ik samen met haar een combat les, wat de eerste keer was. Het was heel apart maar wel grappig om te doen.

Vorige week ben ik alleen naar een fabriek waar ze dermatologische producten maken en voorbeelden. Het was leuk om een niet zo grote laboratoria te zien en hoe het te werk gaat. In een product kunnen wel 15 substanties zitten, dat wist ik niet wat echt veel is. Ook ben naar een fabriek geweest waar ze allemaal plastics flessen maken samen met mijn baas en werknemer. Zij hadden namelijk een meeting waar ik bij mocht zijn. Ik mocht ook de fabriek zelf zien, naar de toeristen toe zijn de mensen heel aardig en willen je van alles laten zien. Maar naast leuke dingen was vorige week een van de moeilijkste week tot nu toe. Blijkbaar had ik dingen gedaan die zorgde voor verwarring en hun tegenhielden. Ik had blijkbaar wat dingen gezegd tijdens mijn bezoek aan de fabriek van dermatologische producten en nummer gevraagd van een contact zonder te overleggen. Ik weet dat ik daar fout zat, maar de mensen zijn heel open naar mij dus dan reageer ik automatisch zo terug.
Mijn baas is half Duits waardoor hij serieuzer is. Het meest vervelende was dat ze alles pas nadat het gebeurde vertelde waardoor ik er geen rekening mee kon houden. Na een emotioneel gesprek met mijn ouders en een goed gesprek met mijn baas was alles opgelost.

Ik heb eindelijk de tickets geboekt naar de Amazone. Ik kan niet wachten om daarnaar toe te gaan. Ik heb denk ik ook een leuk hostel gevonden waar toeristen komen en er zijn ook al reserveringen in dezelfde tijd dat ik daar ben. Ik ben dit weekend weer naar een andere verjaardag gegaan. Het was gezellig en lekker gegeten. Ik heb ook even gedanst. Voordat heb ik een park relaxed en leuk gesprek met een jongen gehad. De nicht van Claudia had me uitgenodigd om haar ultimated, frisbee, te zien oefenen. Ik dacht dat het heel saai was maar het valt wel mee maar niet mijn sport.

  • 10 September 2013 - 13:07

    Geke:

    wat nou zo knap van je is dat je naast alle leuke, leerzame, gezellige dingen ook schrijft over wat niet goed ging:)) en wat is een combat les dan Sien??

  • 10 September 2013 - 15:40

    Sien Boschma:

    Een combat les is dat je oefening en bewegingen die je met vechtsporten maakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogota

sien

Actief sinds 28 April 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 14316

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 21 Januari 2016

Chili Baby!!

17 Juli 2013 - 30 Oktober 2013

Colombia!!

26 Juni 2010 - 08 Augustus 2010

een onvergetelijk reis

Landen bezocht: