Op weg naar het einde van mijn avontuur - Reisverslag uit Bogota, Colombia van sien boschma - WaarBenJij.nu Op weg naar het einde van mijn avontuur - Reisverslag uit Bogota, Colombia van sien boschma - WaarBenJij.nu

Op weg naar het einde van mijn avontuur

Blijf op de hoogte en volg sien

03 Oktober 2013 | Colombia, Bogota

Er is heel veel gebeurd, zowel leuke dingen als minder leuke dingen, dus ik zal het kort samenvatten.

Ik zei dat het allemaal helemaal goed was gekomen met mijn stage dus niet.
De leuke dingen die er nog gebeurd zijn, is dat ik naar een lezing op de universiteit van mijn baas ben geweest.
Maar meer moeilijke dingen. Hij zegt dat ik te langzaam werk aan de opdrachten die me heeft gegeven maar hij had geen time limiet gegeven.
Na drama en anderen moeilijken gesprekken hebben besloten dat ik een keer per week naar het kantoor ga en de andere dagen bij andere organisatie kan meelopen. Ik heb iets heel leuks gevonden, een kleine organisatie die met kleine organische en eerlijke fruit en groente boeren werken. Een van de mensen die daar werkt, een man, zei dat het geen probleem was om de boeren te bezoeken voor meerdere dagen, daar te zijn en te helpen. Het boerenleven meemaken, zonder dat ik opdrachten moet doen. Deze vrijdag ga ik met een argentijnse vrouw praten die verantwoordelijk voor het handelen met de boeren. En dan hopelijk kunnen we iets regelen, maar ik denk dat dat wel goed

Een week van rust en mooie plekken zien in de amazone had ik wel nodig. Toen ik in de Amazone aan kwam ben ik de volgende dag naar een plek gegaan in Peru midden in de amazone voor drie dagen. Daar heb ik verschillende activiteiten gedaan, en verschillende dieren gezien zoals slangen van 2 meter of meer, apen, roze dolfijnen en meer. Heb ook een nacht in de jungle geslapen wat een hele nieuwe ervaring was en speciaal was. Ik vond het heerlijk, in het donker met allemaal geluiden van dieren.
Daarna zijn ben ik na eerst een dag in Leticia te zijn twee dagen ergens ander naartoe gegaan met twee duitse meiden. De amazone is wel heel warm en vochtig, zeker het nog het droge seizoen was. Ook veel gewandeld, wat ik heerlijk ontspannen vind luisterend naar de geluiden en ze soms ook nog zien.
Dat was voor een dag van stress, en wel op mijn moeders verjaardag wat heel kut was. Ik heb mijn normale kaart namelijk verloren maar heb nog wel mijn credit kaart. Die dag geblokkeerd was, ik heb het eerst zelf proberen te oplossen. Maar dat lukte niet want kon mijn bank niet bereiken. Maar geen zorgen, alles is nu goed. Ik kan bij mij geld.
Die twee dagen waren niet zo leuk als de eerste tour van drie dagen maar nog steeds mooie plekken gezien. Ben naar een eiland gegaan waar heeel veel apen op me sprongen en twee waren die dachten ik ga even lekker pipi doen op mij, blijkbaar om hun terretorie te markeren. We zijn in een kleine comunidad gaan slapen in hangmats.Het was een indiginous volk, alleen alle indiginous volkeren zijn al beschaafd en hun oude tradities verloren of niet meer gebruiken. Waar wij sliepen, macedonia, spreken de mensen nog wel hun antieke taal. Het was heel interesant om hun verhalen en tradities te leren kennen. De volgende dag zijn we nog naar Puerto Narino gegaan waar we een hele mooie uitzicht hadden en naar museum zijn gegaan. Een museum van het leven onderwater, zijn doen ook acties om het leven te beschermen en te behouden. Meer en meer verdwijnen verschillende soorten dieren en gaat de biodiversiteit naar beneden. Ook doordat de bevolking groeit en er steeds meer afval in het water beland. Als ik dat allemaal hoor, krijg ik een vervelend en boos gevoel en wil ik alles eraan doen om het tegen te houden.
Een dag voor vertrek heb ik lekker gerelaxed in het hostel. Ik heb zoveel geweldige mensen ontmoet, ook hippies die leven dag per dag door het verkopen van hun ambachten. Veel interesante en diepe gesprekken gehad die ik allemaal kan meenemen naar huis en in de toekomst.
Ik wou echt nog niet terug maar ik had geen keus want moet mijn placement afmaken, en het zo goed mogelijk proberen af te ronden.
Ik had nog minstens een week in de amazone kunnen blijven, waarschijnlijk was ik dan wel onder de muggen bulden geweest XD

Mijn ouders hebben me gesteund met alles tot nu toe, en daar ben ik ze zeker eeuwig dankbaar voor. Ik heb de beste ouders in de hele wereld,
Ik hou super veel van jullie en van mijn familie, een geluksvogel dat ik omringd ben door zulke lieve en goede mensen. En als ik reis is het precies hetzelfde.

Dit was het voor nu

  • 03 Oktober 2013 - 20:24

    Gepke:

    Ha lieve Sien!
    Ik lees dat je stage pittig is, dat de gesprekken met je begeleider niet altijd plezierig verlopen en het gedane werk niet naar meneers wensen. Niet echt een begeleider die oplossingsgericht kan coachen! Balen hoor, ik vind het heel knap van je dat je, ondanks verschillende tegenvallers, je er het beste van maakt, je weer heel open en positief richt op de nieuwe mensen die je daar ontmoet. Smaakt het fruit bij die organisch geteelde fruitboeren ook lekkerder?
    Ook ben ik benieuwd naar de foto's van roze dolfijnen! Jeetje jij hebt echt veel dieren gezien! Ook ik ben in Venezuela in de jungle geweest, maar gelukkig geen slangen gezien...wel veel kleine dieren als fel gekleurde vogels en vlinders en veel planten die mijn moeder voor t raam heeft staan..... En de geur van een plantenkas.
    Gelukkig is het geldprobleem weer opgelost ;-), ook al zit je ver, de afstand is toch betrekkelijk met alle contactmiddelen.
    Nog een maandje en dan kom je weer naar Nederland....succes met het afronden van je stage en blijf genieten van de wereld om je heen.
    Veel,liefs, Gepke ( en natuurlijk van Sander, Doris en Pleun ;-)

  • 09 Oktober 2013 - 05:01

    Sien Boschma:

    Hey Gepke,

    Dankjewel voor je super leuke reacties en daar ga ik nog achterkomen of organische fruit en groente lekkerder smaken.
    En ik heb geen foto's van roze dolfijnen, heel moeilijk om die op foto's te krijgen

    XXX
    Sien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogota

sien

Actief sinds 28 April 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 14342

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 21 Januari 2016

Chili Baby!!

17 Juli 2013 - 30 Oktober 2013

Colombia!!

26 Juni 2010 - 08 Augustus 2010

een onvergetelijk reis

Landen bezocht: