De tweede week van de stage voorbij - Reisverslag uit Bogota, Colombia van sien boschma - WaarBenJij.nu De tweede week van de stage voorbij - Reisverslag uit Bogota, Colombia van sien boschma - WaarBenJij.nu

De tweede week van de stage voorbij

Blijf op de hoogte en volg sien

31 Augustus 2013 | Colombia, Bogota

Hallo iedereen,

Hier weer een nieuw reisverslag.
De maandag en dinsdag heb ik in het kantoor gewerkt. En dat was heel leuk want ik heb toen nieuwe mensen en zo nieuwe contacten gelegd waardoor ik anderen dingen kan gaan doen.

Maar waar ik heel erg naar uitkeek was om terug naar de boerderij te gaan. Ik ben woensdag ernaar toe gegaan en ben vrijdag pas thuisgekomen. Het was echt heel leuk, warm en een super mooie omgeving dat maar twee uur van Bogota ligt. Ik heb het hele proces van Panela gefilmd en daar ga ik een mooie video van maken.
Ik heb ook voor het eerst zo grote mes in mijn handen gehad waarmee ze de gewassen af te hakken. Ik heb ook super interessante gesprekken gehad met de werkers in de Tapiche en met de boer en zijn familie. De volgende keer als ik daar ben ga ik voor het eerst een soort begin van paardrijden doen. Ik heb een wandeling gemaakt toen ik aankwam en hebben toen een veld met suikerriet bezocht. Alleen was het beter met een lange broek geweest want ik had allemaal schaafwonden en grote bult van een beest dat me had geprikt. De tweede dag was er harde wind waardoor een plaat van de dak er bijna eraf vloog. Het is zo leuk om te zien hoe het leven van boeren in zo dorp is in de bergen. Iedereen daar produceert suikerriet en het is eigenlijk een grote familie. Ik ben zeker van plan om terug te gaan en waarschijnlijk volgende week al.

Morgen ga ik misschien naar de Monsterat wat op 200 meter ligt.

  • 31 Augustus 2013 - 12:39

    Riny Boschma:

    Hoi lieve Sien,
    Wat heerlijk om jou op deze manier te volgen. Mooi hoor, wat je allemaal doet en beleeft. Alles wat je doet, heeft invloed op de beslissingen voor de toekomst, geweldig. Wat dat betreft zou ik mijn jeugd wel over willen doen. Al die mogelijkheden en kansen die er tegenwoordig zijn, waren er toen niet. Hier spreekt dus een oude oma haha. Opa en ik liggen met ons bootje in Leeuwarden en vieren vanavond in het restaurant waar we 49 jaar geleden onze receptie hielden onze trouwdag. Dikke knuf en tot een volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogota

sien

Actief sinds 28 April 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 14336

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 21 Januari 2016

Chili Baby!!

17 Juli 2013 - 30 Oktober 2013

Colombia!!

26 Juni 2010 - 08 Augustus 2010

een onvergetelijk reis

Landen bezocht: