Terug in San Jose - Reisverslag uit Sabanilla, Costa Rica van sien boschma - WaarBenJij.nu Terug in San Jose - Reisverslag uit Sabanilla, Costa Rica van sien boschma - WaarBenJij.nu

Terug in San Jose

Door: sien

Blijf op de hoogte en volg sien

05 Juli 2010 | Costa Rica, Sabanilla

Na die vrijdag zijn we met de jeep-boat-jeep sercive naar monteverde gegaan om 9 uur,zoiets. We gingen eerst met de jeep naar het meer die we overstaken en toen met jeep naar onze hostel. De weg naar de hostel was hobbelig en de berg omhoog en naar beneden maar het uitzicht was echt super mooi. We kwamen daar in de ochtend aan. We hebben toen onze spullen in onze kamer gezet. Ik ben toen op de computer gegaan en heb toen geskypt. Daarna zijn we lekker gaan lunchen en om we zijn toen om ongeveer twee uur naar de canopy extreme gegaan. Dat is dat je via kabels naar de ene kant naar de andere kant gaat. Je bent midden in een nevelwoud en je gaat dan van kabel naar kabel midden in het woud en je gaat steeds hoger. We hebben ook de tarzan swing, de rapper en de superman. Het is echt super cool. Er werken alleen maar jongens daarzo en als ik vertelde dat ik van holland was dan zeiden ze de hele tijd "go holland". Van dat holland de wedstrijd heeft gewonnen en dat het een super spannende wedstrijd was. De meeste willen de finale tussen nederland en duitsland en dat nederland dan natuurlijk wint. Er was een jongen die wou dat spanje wint. Het was echt super grappig. Na de canopy vroeg een jongen of we vanavond wouden dansen en we zijn toen s'avonds naar de disco "amigos" gegaan. Andrea calila en ik hebben met verschillende jongens gedanst. Het was een super gezellige avond.
Een jongen waar ik mee danste heeft me zelf twee drankjes voor me gekocht.
Ik heb in dat weekend meer mensen omdat dan ik ooit in een week heb ontmoet,vooral jongens, en ook nog van verschillende landen. zoals van scotland, calefornia, israel....
De zondag heeft ieder zijn ding gedaan in de ochtend. Drie meiden en ik hebben in de ochtend in een restaurant gegeten. Ik had geen geld meer en ik was er voor de gezellig bij gaan zitten. Toen kreeg ik opeens een gratis drankje en daarna ook nog eens gratis eten. De eigenaar, een vrouw, was echt super aardig en we hebben gezellig met haar gepraat!!
Ik heb een super leuk weekend gehad!!

  • 06 Juli 2010 - 07:10

    Opa En Oma:

    lieve sien,
    ik, opa dus, had me eigenlijk voorgenomen om je iedere dag een briefje te sturen met de stand van zaken van de kabinetsformatie in nederland en de economische toestand in spanje, maar als ik jouw brieven lees lijkt me dat toch niet zo'n goed idee. ik heb de indruk dat jij daar heeeeelemaal geen belangstelling voor hebt. en terecht, want wat jij allemaal meemaakt en beleeft is vele malen interessanter, spannender en mooier. daarom, vooral blijven schrijven.
    lefs, opama.


  • 06 Juli 2010 - 07:39

    Jeroen:

    WAUW!

    Was de meneer van het huis waar je logeert nog erg boos of viel het mee ;-)

  • 06 Juli 2010 - 08:00

    Geke:

    leuk groepje op de foto schat, ik wil
    meer foto's zien.
    beso
    mam

  • 06 Juli 2010 - 09:50

    Liliane:

    Zo Sien!

    Dat klinkt allemaal heel erg gaaf en leuk, gezellig en nieuw.

    Je verhalen doen mij terugdenken aan 10 jaar geleden toen ik ook in Costa Rica rondliep en dit soort gave dingen mocht doen. Door de jungle slingeren heb ik toen aan me voorbij laten gaan, maar Hanneke, de vriendin met wie ik toen daar was, heeft het wel gedaan met haar vriend Derk die haar kwam opzoeken. Ik herinner me Costa Rica ook als extreem groen en lush en fris en vitaal qua natuur. Met de vulkanen inderdaad, en Manuel Antonio, het prachtige tropische strand in het Noorden, waar het bos bijna de zee raakt en het hagelwitte zand. Ga je daar nog naar toe? En oja, de schildpadden, die waren er niet toen ik er was, hoewel ik er eigenlijk ook precies in deze periode was, eerste 2 weken van juli herinner ik me.

    Hee, hoe gaat het nu met je Spaans? Spreek je het nu des te meer of des te minder met al die buitenlanders die je ontmoet? Leuk is dat hè, al die nieuwe mensen, ieder met een eigen verhaal, en reisdoel. Ik vind het echt goed van jou dat je deze reis hebt ondernomen en vooral dat je daar ook vrijwilligerswerk doet, dat geeft toch echt wel een goed gevoel!

    Ik ben toen 6 maanden aaneen in 11 landen in Midden- en Latijns Amerika geweest, mede voor SARV en heb toen in al die landen kinderen en jongeren geïnterviewd, in scholen, op straat, in game-café's, voor één van onze grote klanten toen, van Melle, die Mentos en Fruitella maken weet je wel. In ruil daarvoor hebben ze mij toen gesponsored en hebben al mijn binnenlandse vluchten in L-Amerika betaald. Maar als ik die opdracht niet had kunnen doen, dan zou ik me al heel snel zijn gaan vervelen, want dan ga je van de ene naar de andere mooie plek, maar wordt het al snel meer van het zelfde. Daarom is Traveling with a Mission veeeeeel leuker, en dat doe jij dus ook!

    En ik herinner me ook dat ik tussendoor vaak even een internetcafeetje indook om even te mailen. Skypen was er toen nog niet bij, dus dat maakt het contact voor jou nu wel veel dichterbij.

    Maarten en ik zijn ondertussen hard bezig met verder schrijven aan het boek (we zijn nl. een boek aan het schrijven over hoe leerlingen/jongeren leren). We hebben nog een paar weken, dus moeten nog even goed doorbuffelen. Gelukkig gaat het wel goed en komen we steeds verder.

    En vanavond natuurlijk naar de wedstrijd NL-Urugay kijken. Misschien wordt de finale wel NL-Spanje! Nou, dan zijn jullie vast voor iedereen ;-)
    Ik ga vanavond met Sylvie kijken naar de wedstrijd in Utrecht. We gaan eerst fietsen, picknicken en dan een kroeg opzoeken waar een groot scherm is en 'hup holland hup' roepen. Roep jij ook? Dan denken Sylvie en ik aan jou goed!

    Nou, lieve Sien, ik geniet van je verhalen, heel leuk om mee te lezen en te kijken naar de fotootjes. Zoals je opa al zegt, dat gedoe hier in Nederland in de politiek is te verwaarlozen met wat jij beleeft en meemaakt. Hier gebeurt nix, dus je mist ook nix. Maar later als je naar NL komt wordt het wel heel leuk hoor. Omdat jullie komen natuurlijk ;-)

    Sien, heel veel plezier en succes weer de komende tijd en tot een volgende krabbel.

    KusKus!
    Liliane

  • 06 Juli 2010 - 22:35

    Sien Boschma:

    Dankje! Ik heb inderdaad een super leuke tijd.
    Nee de meneer was niet meer zo boos en de sleutel is terug gevonden

  • 07 Juli 2010 - 09:54

    Inge Nouws:

    Oh oh Sien,
    Ik zei het al!!! jij blijft daar nog hangen in Costa Rica met al die leuke jongens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Sabanilla

een onvergetelijk reis

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2010

Terug in Spanje

04 Augustus 2010

Steeds dichter bij!

02 Augustus 2010

De laatste week

28 Juli 2010

Back in San Jose

22 Juli 2010

Isla de tortuga
sien

Actief sinds 28 April 2010
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 14339

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 21 Januari 2016

Chili Baby!!

17 Juli 2013 - 30 Oktober 2013

Colombia!!

26 Juni 2010 - 08 Augustus 2010

een onvergetelijk reis

Landen bezocht: