Isla de tortuga - Reisverslag uit Pochote, Costa Rica van sien boschma - WaarBenJij.nu Isla de tortuga - Reisverslag uit Pochote, Costa Rica van sien boschma - WaarBenJij.nu

Isla de tortuga

Door: sien

Blijf op de hoogte en volg sien

22 Juli 2010 | Costa Rica, Pochote

Hallo allemaal,
Gister ben ik eindelijk naar Isla de Tortuga gegaan...
In de ochtend ben ik samen met domingo in een boot eerst naar Montezuma gegaan..Domingo is een best al oude man maar echt heel erg grappig. Hij haalt altijd grappen met mij uit en we zitten elkaar altijd te dollen:) Hij is mijn vriend en ik ben zijn beroemde sien;) De bestuurder heet manior en toen we bij Montezuma aankwamen moest ik wachten op een andere boot die naar Isla de Tortuga ging.
Wat je wat het grappige is dat de mensen denken dat ik ongeveer 24 jaar oud ben.. en als ik dan zeg dat ik 18 jaar oud ben dan zeggen dat ik nog jong ben en ze me ouder hadden ingeschat! Terwijl in Spanje het juist andersom is...
Dat moet dan betekenen dat ik meer zelfvertrouwen uitstraal..Goed teken dus!!
Terug naar mijn verhaal van Isla de tortuga! Na een tijdje wachten stapte ik over op de andere boot waar ik ook een tijdje moest wachten tot de andere groep kwam.
De mensen waren een vriendje en vriendinnentje, twee vriendinnen samen en een groep 5 meiden en 1 jongen met een costiricaanse begeleider. Super aardig allemaal..
Daarna gingen we naar een plaats in de zee waar we gingen snorkelen..
Ik heb echt heel wat verschillende vissen gezien: vissen met mooie kleuren, vissen die de kleur van zand hebben..grote vissen, kleine vissen en scholen van vissen..
Het snorkelen was dus echt helemaal super!! Daarna gingen we naar het eiland waar we eerst een half uur gingen zonnen en daarna kregen we onze lunch wat helemaal niet slecht was. De lunch was kip of vis met aardapellen en wat te drinken. Ik heb voor de kip gekozen en wat het beste was dat er geen rijst was want naar ongeveer vier weken rijst drie keer per dag heb je wel genoeg gehad..
Zo papa als ik thuis kom maak je me een heerlijke gerecht en alles is goed behalve rijst en bonen!!
Het strand was echt prachtig en heel wit. Het water was helder en blauw..het was dus echt een paradijs!! Ik heb heerlijk gezwommen en ook foto's gemaakt. Er zijn nu dolfijnen, walvissen en schilpadden in de zee maar die heb ik jammer genoeg niet gezien..maar dat maakt niet uit want ik heb een geweldige tijd gehad daar in paradijs( en het was gratis!!)En ik ga deze week nog een keer snorkelen, ik ga ook nog naar Montezuma en een tipische dans leren dus ik ga nog heel wat leuke dingen doen hier in de Pacifico. Daarna de Caribe nog dus ik heb nog heel wat verhalen te vertellen( Beter voor jullie;))
Tot de volgende keer!! De groeten hier vanuit Costa Rica van de reizeger Sien

  • 22 Juli 2010 - 18:17

    Liliane:

    Sien, je bent echt op dreef nu!

    Supervrouw!

    Liefs Liliane

  • 22 Juli 2010 - 18:35

    Jeroen:

    ik ga een heerlijke italiaanse maaltijd voor je maken als je thuis komt!

    Liefs,

    kok Jeroen

  • 22 Juli 2010 - 18:40

    Joan Miró:

    No entenc res de res...jejeje, però les fotos són xulíssimes!!

  • 22 Juli 2010 - 18:40

    Joan Miró:

    Un petó des de Catalunya!!

  • 22 Juli 2010 - 18:45

    Geke:

    wooh wat een mooi verhaal zeg je begint inderdaad helemaal op dreef te komen. Je kunt toch straks voor ons wel een heerlijke costaricaanse maaltijd maken!
    Lekker genieten meissie.
    kus mam

  • 22 Juli 2010 - 19:31

    Oma:

    Wat een heerlijk verhaal je komt echt op dreef volgens mij. Ik zei toch al de laatse weken gaan heel snel. Besef dat goed want voor je het weet is het voorbij. En dan opnieuw een spannende tijd. Na een of twee nachten in Spanje de terug(vakantie)reis naar Nederland, en daar kan ik me nou op verheugen. Maar daar moet jij je nu maar niet mee bezig houden, dat is voor later. Lieverd ga door met genieten. Dikke knuf Oma

  • 22 Juli 2010 - 19:41

    Just:

    klinkt allemaal super veel plezier

  • 23 Juli 2010 - 04:42

    Inge Nouws:

    Hé Sien,
    Klinkt goed allemaal hoor! Wat moet je het fijn hebben daar
    genieten want volgens mij kom je al weer bijna terug!
    Inge

  • 25 Juli 2010 - 18:21

    Marjolein:

    hi Sien
    Ik ben een beetje perplex van al die verhalen van je. Dit is en ervaring waar je je hele leven naar terug grijpt. Ik ben benieuwd wat voor geweldige en onvoorstelbare dingen je nog gaat uithalen voordat het vliegtuig je weer terug brengt. Geniet nog volop van je tijd en neem (als het kan) een beetje zand van een exotische locatie voor Angelo mee naar huis, voor zijn verzameling. Meisje nog heel veel pret en tot ziens.
    kus uit Schiedam van ons allemaal,
    Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Pochote

een onvergetelijk reis

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2010

Terug in Spanje

04 Augustus 2010

Steeds dichter bij!

02 Augustus 2010

De laatste week

28 Juli 2010

Back in San Jose

22 Juli 2010

Isla de tortuga
sien

Actief sinds 28 April 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 14347

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 21 Januari 2016

Chili Baby!!

17 Juli 2013 - 30 Oktober 2013

Colombia!!

26 Juni 2010 - 08 Augustus 2010

een onvergetelijk reis

Landen bezocht: