Een nieuw verhaal - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van sien boschma - WaarBenJij.nu Een nieuw verhaal - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van sien boschma - WaarBenJij.nu

Een nieuw verhaal

Blijf op de hoogte en volg sien

01 Augustus 2013 | Colombia, Santa Marta

Hallo iedereen,

Ik heb maandag mijn duikcertificaat gehaald!! Ik ben echt super blij en het is zo cool dat ik nu overal mag duiken :)
Ik begon die dag om 1 uur s'middags in plaats van 8 s'ochtends. Het duurt altijd even voordat we wegvaren met de boot. In Colombia is een minuut nog, een half uur in Nederland. Mijn duikinstructeur, die toevallig uit Barcelona komt, zei dat we rond 5 uur terug zouden zijn tegen mijn moeder. Papa, mama en Pam hebben van 5 uur op mij gewacht maar ik kwam pas rond 8 uur terug. Daarna moest ik nog een test doen waardoor ik pas om 10 uur klaar was en mijn duikcertificaat gehaald. En al die tijd hebben zij gewacht in een restaurant naast de duikschool. Ze hebben zich best wel zorgen gemaakt.

De dag daarna hebben we eigenlijk een luie dag gehad. Heb ik eerst met papa en daarna met mama gekanood. Mijn ouders zeiden al dat ik wat buikspieren en armspieren kreeg, maar dat het nog wat meer kon. We hebben ook geklaverjast, Pam en ik tegen papa en mama. We hebben ze verslagen, ook de kampioen van Drenthe.

Vandaag zijn Mama, Pam en ik naar Minca geweest. Een klein dorpje midden in de bergen. We hadden een taxi die ons heen en terug bracht. De weg ernaar toe was niet zo goed onderhouden waardoor het een stoterige rit was. Soms dacht ik dat de motor van de taxi elk moment er mee op kon houden. Uiteindelijk zijn we weer heel aangekomen. Toen we in Minca waren vonden we het alle drie niet zo speciaal. Een Ierse meneer met zijn Colombiaanse mevrouw die net een hostel begonnen was vertelde dat we naar het koffiegebied konden gaan. Alleen zouden we daarvoor achter op moeten bij jongens op de motor. Alle drie, zagen we het niet zo zitten om achterop te gaan dus dachten we te gaan lopen. Maar de taxi chauffeur zei dat het wel minstens 2 uur lopen de berg op was. Dus toen we vroegen of we met de taxi met ernaar heen konden moesten we opeens extra betalen. De koffieboerderij was wel heel leuk om te zien en de koffie boerderij deed alles biologisch en de elektriciteit aangedreven door hun eigen water, afkomstig van de rivieren.

Morgen gaan we verder naar Santa Marta en dan pakken we zaterdag de vliegtuig naar Bogota, vanaf het vliegveld dichtbij Santa Marta.


  • 01 Augustus 2013 - 13:04

    Liliane:

    Mooie belevenissen Sien. Gaaf dat je je padi hebt gehaald! Heerlijke he zo onderwater zweven en beetje high naar de visjes kijken. Ik weet nog goed toen ik het in Honduras heb gehaald was ik de hele week 'n beetje...high dus ;-) Veel plezier in Santa Marta, is ook zeer de moeite waard!
    liefs aan jullie allemaal, Liliane

  • 01 Augustus 2013 - 16:01

    Oma:

    Mooi verhaal Sien, dit heb je maar weer mooi gehaald. Spannende dingen allemaal. Ben benieuwd naar alle verhalen met de foto's erbij. Ik mis de naam Just vermaakt hij zich ook een beetje ? zal vast wel. Nog een week en dan is het voor Papa Mama Pam en Just weer voorbij en begint voor jou het volgende avontuur.
    Nog een fijne week met z'n allen en tot de volgende keer. Knuf Opa en Oma

  • 02 Augustus 2013 - 13:39

    Wilma Pauwels:

    Hallo Sien
    Ik kreeg je brief van oma doorgestuurd.
    Super dat je duikcertivicaat zo snel hebt gehaald.
    Spannende vakantie hebben jullie, lijkt me wel ook wel heel speciaal om dit samen met je ouders, broer en zus te mogen meemaken.
    Geniet er nog van.
    Lieve groetjes van mij.

  • 07 Augustus 2013 - 14:28

    Doris:

    ALWEER LEUK!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Santa Marta

sien

Actief sinds 28 April 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 14368

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 21 Januari 2016

Chili Baby!!

17 Juli 2013 - 30 Oktober 2013

Colombia!!

26 Juni 2010 - 08 Augustus 2010

een onvergetelijk reis

Landen bezocht: